نحوه تشخیص شارژر اصلی نسبت به شارژر تقلبی
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

امروزه اکثر مردم  با این قضیه بارها مواجه شدن که آیا لوازم جانبی مثل شارژ،هندزفری ویا غیره که قصد خریدنش را دارند با این اطمینان به اینکه آیا این خرید اورجینال می باشد یا خیر؟

آیا شما با این قضیه مواجه شده اید ؟

برخی ها براین باور هستند که،شارژر تقلبی هیچ گونه تاثیری در عمر باطری ندارد، این یک باور غلط می باشد که در بین برخی از مخاطبین را دچار اشتباه کرده است انتخاب یک شارزر نامناسب می تواند اثرات مخرب بر روی تلفن همراه شما داشته باشد که در طی چندسال اخیر حتی دیده شده است که باطری تلفن همراه دچار انفجار وآتش سوزی شده است.  

نگران نباشید با چند روش ساده ما به شما روش تشخیص دادن شارژر اصلی نسبت به تقلبی بودن را در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد.

شما همراهان عزیز میتوانید برای خرید شارژر گوشی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.macrotel.ir/78-chargers-cables

چند تفاوت بین شارژرهای اصلی و تقلبی :

1-کیفیت در ساخت

اولین تفاوت بین اصلی بودن ویا تقلبی بودن شارژر تمرکز برروی کیفیت ساخت وتولید شارژر می باشد که مسلما شما در تمامی خرید های خود به آن توجه خواهید کرد، پس حتما توجه داشته باشید که ساختار یک شارژر خوب چه از لحاظ رنگ،جنس و مقام بودن آن نسبت به شارژر تقلبی کاملا مشخص می باشد

2-وزن

توجه داشته باشید که پیرو نکته اول که گفتیم کیفیت ساخت بسیار مهم می باشد از این منظر که،شارژر اصلی از نظر وزن، نیز با شارژر تقلبی بسیار متفاوت می باشد لذا شما می توانید به سادگی با یک امتحان ساده از اصلی بودن شارژر خریداری شده اطمینان حاصل نمایید.

3-گرم شدن بیش از حد

از دیگر تفاوت باید به این نکته توجه کرد که، شارژرهای اصلی در زمان شارژ کردن تلفن همراه به دلیل اینکه ممکن است چند ساعت زمان صرف شارژ کردن بگذارد دمای شارزر زیاد بالا نمی رود.به این معنی می باشد که شارزر داغ نمی کند و طراحی مدار داخلی آن کاملا حساب شده طراحی شده است،اما بر خلاف این موضوع  درشارژهای تقلبی دیده می شود که  زمان اتصال به تلفن همراه در مدت زمان کوتاهی شروع به داغ کردن مداراهای طراحی شده می شود پس از این روش می توان به راحتی تقلبی بودن را تشخیص داد.

4-قیمت تمام شده

یکی از مهمترین تفاوت ها در قیمت تمام شده شارژر می باشد.شما طبیعتا برای خریداری کردن اجناس اصلی باید بهای بیشتری بپردازید، تا بتوانید مدت بیشتری از آن استفاده نمایید.لذا اگر شما می خواهید یک شارزر اصلی خریداری کنید باید قیمت تمام شده آن را با شارژرهای مشابه مقایسه کنید.

5-زمان شارژ کردن

تفاوت بعدی که به آن خواهیم پرداخت زمان شارژ کردن شارژر می باشد،که در شارژرهای اصلی مدت زمان سیکل شارژ شدن بسیار سریع می باشد که یک تفاوت واقعا محسوس به حساب می آید.اگر سیکل شارژ شدن شما مدت زیادی طول بکشد باید به اصل بودن آن شک کنید زیرا شارژر اصلی در حد فاصل بین 1 ساعت سیکل شارژ را تکمبل خواهد کرد.

6-مشخصات چاپ شده روی بدنه   

یک شارژر اصلی باید دارای بارکد باشد شما می توانید از طریق این بارکد اصالت شارژر را بررسی نمایید.نکته ای دیگر این می باشد که، مشخصات چاپ شده بر روی شارژر اصلی با شارژر خریداری شده از نظر مقدار ولتاژ ورودی ، خروجی و سایر آیتم ها یکی باشد.

 

7-مقایسه پورت ورودی

راه دیگری که برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی مقایسه پورت ورودی شارژر می باشد معمولا باید پورت ورودی کوتاه باشد،در شارژرهای تقلبی در اکثر مواقع پورت ورودی بلند تراز پورت ورودی شارژر اصلی می باشد.

8-مقایسه پایه های شارژر

 

مورد دیگرپایه های ورودی شارژر به پریز برق می باشد .اگر با دقت به پایه های شارژر اصلی نگاه کنید ،وآن را با  شارژرتقلبی مقایسه کنید خواهید دید که مواد پلاستیکی که دور پایه ها طراحی شده است بسیار کمتر از نمونه تقلبی می باشد.

9-بسته بندی

یکی دیگر از مواردی که به آن  باید اشاره کرد نوع بسته بندی می باشد.معمولا یک شارژر اصلی باید دارای بسته بندی مشخص شده باشد،به طوری که مشخصات شارژر بر روی آن قابل مشاهده باشد.

10-مشخصات درج شده بر روی کابل

معمولا اکثرکابل های شارژرهای اصلی دارای یک سرس اطلاعات درج شده بر رو ی خود می باشد که این نشانه ها باعث تمایز بین شارژر اصلی و تقلبی می شود پس بیاد داشته باشید که حتما به کابل شارژر دقت کنید.

UL11-علامت اختصاری ایمنی

طبیعتا هر قطعه یدکی،لوازم، و .......تحت عنوان یک سری استاندارد های خاص طراحی شده اند یکی از استانداردها علامت ایمنی می باشد که معمولا در شارژرها درج شده است پس حتما توجه داشته باشید که علامت ایمنی برروی شارژر درج شده باشد در غیراینصورت از خریداری کردن اینگونه شارژرها که بدون علامت ایمنی می باشند خودداری کنید.   

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: نحوه تشخیص شارژر اصلی ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: