اخذ اقامت از طریق تمکن مالی
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

اقامت از طریق تمکن مالی (Financial Independent Person) برای افرادی است که وضعیت مالی مناسبی دارند. تمکن مالی یعنی شما ذخیره مالی کافی برای گذراندن زندگی خود دارید. یعنی شما به حمایت مالی کشوری که می‌خواهید به آن سفر کنید نیاز ندارید و با یک منبع خارجی درآمد ثابت خرج زندگی خود را تامین می‌کنید. در ادامه به شرایط مختلف کشورهایی که به افراد متقاضی اقامت تمکن مالی می‌دهد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اقامت کانادا از طریق تمکن مالی

اقامت کانادا از طریق تمکن مالی آسان‌ترین راه اخذ اقامت کانادا است. این روش به حضور دائم فرد در کانادا، ثبت شرکت و پرداخت مالیات نیاز ندارد و ریسکی برای سرمایه شما نیز ندارد. متقاضیان اقامت تمکن مالی کانادا برای اثبات تمکن مالی خود باید گردش حساب بانکی خود را به سفارت کانادا ارائه دهند. واحد پولی نامه تمکنی که توسط بانک در کشور مبدا صادر می‌شود، باید به دلار کانادا باشد. این گردش حساب و میزان سپرده می‌تواند از چندین حساب و یا حساب مشترک با همسر متقاضی نیز باشد. مدارک بانکی که نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • سند موجودی حساب که باید در برگه مخصوص بانک با مهر بانک و تاریخ درج شده باشد.
  • گردش مالی چهار ماه اخیر
  • حواله بانکی قابل تبدیل به دلار کانادا

برای دریافت اقامت از طریق تمکن مالی علاوه بر مدرک نامه معتبر بانکی که نشان‌دهنده گردش حساب است، نیاز به ارائه مدارک سود سهام بورسی، سپرده بانکی، مدرک سند یا اجاره‌نامه املاک و حقوق بازنشستگی به سفارت کانادا دارید. میزان تمکن مالی 50 هزار دلار برای هر نفر است. این مبلغ برای تمکن مالی ویزاهای تحصیلی، توریستی و کاری متفاوت است. بهترین راه برای اخذ اقامت کانادا تماس با یک وکیل مهاجرتی کانادا در تهران است.

اقامت انگلیس از طریق تمکن مالی

مهمترین شرط اخذ اقامت انگلیس از طریق تمکن مالی این است که فرد باید ثابت کند در کشور خود درآمدی ثابت و ماهانه دارد که با استفاده از آن می‌تواند مخارج زندگی خود و خانواده‌اش را در انگلستان تامین کند. و در واقع نیازی به حمایت و کمک مالی از کشور انگلیس ندارد. میزان مبلغی که فرد از منابع مالی خود به صورت ماهانه حاصل می‌شود باید بیشتر از میزانی باشد که برای تمام اعضای خانواده مشخص شده تا بتواند موفق به اخذ اقامت تمکن مالی انگلیس شود.

در این روش فرد نیاز به انتقال سرمایه خود به کشور انگلیس ندارد. این مبلغ نباید از طریق کسب و کار تامین شود و منابع آن می‌تواند از سود سپرده‌های بانکی، سود سهام و بورس، اجاره املاک و حقوق بازنشستگی فرد تامین شود. مدارکی که باید به سفارت انگلیس برای اثبات تمکن مالی ارائه شود شامل موارد زیر است:

  • ترجمه اسناد سود سپرده بانکی
  • اسناد سود سهام شرکت بورسی و یا کارخانه
  •  مدارک و اسناد رسمی ملک
  • مدارک اجاره‌نامه ملک
  • مدارک حقوق بازنشستگی

از مزایای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی این است که نیازی به خروج سرمایه فرد از کشور نیست. به همین دلیل هیچ گونه ریسکی نداشته و در اولویت بالاتری برای افراد متمکن قرار دارد. در این روش فرد لازم است تاییدیه مدارک تمکن مالی را به سفارت کشور و اداره مهاجرت در انگلیس ارائه دهد. با مهاجرت از این طریق احتیاجی به ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، خرید ملک، ارائه بیزنس پلن و ... ندارید. این روش مهاجرتی یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان اقامت انگلستان را گرفت.

افرادی که روش اقامت تمکن مالی انگلیس را انتخاب می‌کنند از نظر سنی محدودیتی ندارند. اما تمدید اقامت انگلیس از طریق تمکن مالی کار دشواری است. برای زندگی در انگلیس شما باید مسلط به زبان انگلیسی باشید. برای یادگیری زبان انگلیسی در موسسه زبان تهران زبان ثبت نام کنید.

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

شرایط لازم برای درخواست اقامت و مهاجرت به اروپا با تمکن مالی توسط تیدی پارس شامل موارد زیر است:

  • میزان منابع مالی شما باید به حدی باشد که شما و خانواده شما را حمایت کند.
  • شما باید خانه‌ای داشته باشید که برای زندگی شما و اعضای خانواده جای کافی داشته باشد.
  • شما باید زبان رسمی کشور مورد نظر خود را بلد باشید.
  • شما باید در کشورهای اتحادیه اروپا حداقل به مدت5 سال زندگی کرده باشید.

تمکن مالی اروپا مخصوص کشورهای فرانسه، سوئیس، اتریش، پرتغال، اسپانیا و یونان را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

  1. اقامت تمکن مالی فرانسه آسان‌ترین راه اخذ اقامت فرانسه است. با این اقامت می‌توانید به کشورهای شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید. اقامت تمکن مالی فرانسه قابل تمدید است و اگر 5 سال در فرانسه اقامت داشته باشید می‌توانید به مدت 10 سال آن را تمدید کنید. میزان درآمد ماهیانه فرد باید 3000 یورو باشد تا مجاز به دریافت این اقامت شود.
  2. اقامت تمکن مالی سوئیس یک ساله است. با این اقامت می‌توانید به کشورهای شینگن سفر کنید. با اقامت تمکن مالی سوئیس می‌توانید در بانک‌های اروپایی حساب باز کنید و از خدمات تحصیلات رایگان بهره ببرید. تمدید آن آسان است و شما می‌توانید پس از 5 سال اقامت، درخواست تابعیت کنید.
  3. اقامت از طریق تمکن مالی کشور اتریش محدودیت سنی ندارد و به راحتی قابل تمدید است. مقدار منابع مالی در حساب بانکی فرد باید حداقل 22 هزار یورو و درآمد ماهیانه او بیش از 2500 یورو باشد.
  4. اقامت تمکن مالی پرتغال به شما حق تحصیل رایگان می‌دهد و می‌توانید به کشورهای شینگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید. تمدید آن آسان است و بعد از 5 سال می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید.
  5. اقامت تمکن مالی اسپانیا امکان اخذ اقامت پس از 5 سال زندگی و امکان دریافت تابعیت پس از 10 سال اقامت را به شما می‌دهد. با این اقامت می‌توانید به کشورهای شینگن سفر کنید و امکان تحصیل رایگان فرزندانتان را هم دارید.
  6. اقامت تمکن مالی یونان سریع و آسان است. اقامت آن دوساله و قابل تمدید است. برای دریافت این اقامت درآمد ماهیانه فرد باید بیش از 2000 یورو باشد.

اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی

مانند برنامه اقامت تمکن مالی هر کشوری، شما باید برای اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی، مدارکی را ارائه دهید که نشان دهد می‌توانید بدون نیاز به کار در آن کشور  خرج زندگی خود را تامین کنید. این درآمد باید از سود سپرده بانکی، سود سهام بورسی، اجازه املاک و حقوق بازنشستگی تامین شود. شما به روش اقامت از طریق تمکن مالی در ترکیه اقامت کوتاه مدت و یک ‌ساله دریافت می‌کنید که با شرایط جدید وضع شده قابل تمدید نیست و برای تمدید آن باید یک سال از تمام شدن اعتبار اقامت قبلی گذشته باشد.

فرد متقاضی اقامت باید در ایران صاحب یک سند شش دانگ باشد و یا یک سپرده بانکی یکساله داشته باشد. فرد باید ثابت کند برای هر فرد (خود و اعضای خانواده) سرمایه 6000 دلاری دارد و می‌تواند اجاره یک سال یک آپارتمان در ترکیه را بپردازد.

سخن آخر

معمولا روش اقامت از طریق تمکن مالی برای افرادی که نمی‌خواهد سرمایه خود را وارد کشوری که به آن مهاجرت کرده‌اند بکنند مناسب است. با این روش خطر ریسک سرمایه در یک بازار جدید را متحمل نمی‌شوند و از این بابت نگرانی نخواهند داشت. بهترین روش برای اخذ اقامت، تماس با یکی از بهترین و معتبرترین موسسات مهاجرتی در تهران است. اگر این مطلب برای شما مفید بوده یا اگر سوالی دارید می‌توانید نظر یا سوال خود را برای ما بنویسید.





:: برچسب‌ها: اخذ اقامت از طریق تمکن مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: