6 گام موثر برای ساخت و اجرای یک پرسشنامه آنلاینِ عالی
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

می‌خواهید بدانید مشتری‌های شما در مورد کسب و کارتان چه فکری می کنند؟ چه چیزی بیشتر مورد نیاز آن‌هاست، از چه محصول و یا خدمتی رضایت دارند، بابت چه خدمات یا محصولاتی حاضر هستند مبلغی پرداخت کنند؟ به کمک آموزش ارائه شده در این مطلب و فراگیری 6 گام برای اجرای موثر یک پرسشنامه آنلاین می‌توانید بهترین آن را تنظیم کنید. فرقی ندارد از فمر ساز گوگل فرم برای این کار استفاده می‌کنید یا از سیستم نظرسنجی تلگرام استفاده می‌کنید و یا از سایت‌های فرمساز خارجی مثل سروی مانکی و یا یک بستر داخلی و فارسی زبان مثل سایت جامع ویفرم ، این ششگام همه جا به کار شما خواهد آمد!(این مقاله دارای منبع می باشد که در پایان درج گردیده)

در حالت خلاصه این شش گام درزیر برای شما مشخص شده است.

گام اول:هدفتان از انجام پرسشنامه را مشخص کنید

گام دوم:لیستی از سوالات را تهیه کنید

گام سوم:از افراد دعوت به مشارکت کنید

گام چهارم:پاسخ‌ها را جمع‌آوری کنید

گام پنجم:نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

گام ششم:یک گزارش تهیه کنید

شش گام موثر برای اجرای یک پرسشنامه آنلاین

همان طور که می دانید در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص پرسشنامه آنلاین در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، به طبع می دانید که ایجاد و ساخت یک پرسشنامه تا به چه میزان می تواند بر روی کسب و کار شما تاثیر بگذارد، از این رو ما در ادامه به بررسی 6 مورد بسیار مهم و کلیدی‌ای پرداخته ایم که با رعایت آن ها می توانید حداکثر استفاده لازم را از ساخت یک پرسشنامه ببرید و با مشتریان و شرکت کنندگان خود ارتباطی دقیق پیدا کنید، همچنین می توانید در خصوص خدمات و یا محصولات خود نیز اطلاعات کاملی را کسب کنید.

بررسی 6 راه مهم در ایجاد یک طرح بسیار کاربردی و کاربرپسند

لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی 6 گام مهم در ساخت پرسشنامه بپردازیم. رعایت این مراحل می‌تواند شما را سریعتر و دقیقتر به ساخت یک پرسشنامه آنلاین رهنمون کند. پس لطفا تک تک این مراحل را بررسی و یادداشت نموده تا بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید!

1.     هدفتان از انجام پرسشنامه را مشخص کنید

آیا نیاز به بازخورد مشتریان دارید؟ آیا به دنبال اطلاعات عمومی یا شخصی مشتریان هستید؟ آیا این پرسشنامه برای مخاطبان خاصی تنظیم می‌شود یا جنبه عمومی دارد؟ قبل از هر اقدامی باید بدانید که با چه هدفی قصد ایجاد چنین برنامه ای را دارید.

داشتن هدف به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید در مورد امکانات مورد نیازتان تصمیم‌گیری کنید. اما به راستی هدف ما از انجام و یا ساخت پرسشنامه آنلاین چیست؟

1.      ما در ابتدا قصد داریم اطلاعات مشتریان یا شرکت کنندگان خود را به بهترین نحو احسن جمع‌آوری کنیم.

2.      در گاهی از مواقع نیز قصد داریم میزان رضایت از محصولات و خدماتمان را بسنجیم!

3.      می توانیم شرایطی را فراهم سازیم تا افراد بتوانند نظرها، خواسته‌ها و نیازهای خود را در آن ثبت کنند.

4.      می‌توانیم علاقه‌مندی‌های افراد را به آسانی مشخص کنیم و بدانیم آن‌ها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند!

5.      می‌توانیم یک دید و شمای کلی از محصولات و خدماتی به دست آوریم که نیاز به بهبود در آینده دارند.

2. لیستی از سوالات را تهیه کنید

با توجه به هدفتان لیست سوالات پرسشنامه را تهیه کنید. بهتر است تا سوالات کوتاه و ساده باشد. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به سوالات کوتاه و چند گزینه‌ای پاسخ دهند.

تعداد زیادی سوال نپرسید و سعی کنید با حداقل تعداد سوالات به جواب‌های اصلی خود برسید.

سوالات ابهام برانگیز و نامربوط اغلب جواب‌هایی دو پهلو دارد.

در نظر داشته باشید که شرکت کننده‌ها به طور معمول مجبور نیستند به همه سوالات شما جواب بدهند.

3. از افراد دعوت به مشارکت کنید

راه‌های زیادی برای دعوت افراد برای تکمیل یک پرسشنامه آنلاین وجود دارد. پرسشنامه خود را در شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنید و از افراد برای شرکت در نظرسنجی دعوت کنید. ارسال ایمیل به لیست مشترکان، ارسال پیامک، دعوت به شرکت در نظرسنجی با بنرهای تبلیغاتی در وب سایت‌ها و... همگی روش‌های موثری هستند که با توجه به هدفتان می‌توانید هر کدام از این روش‌ها را انتخاب کنید. یا می‌توانید از ما بخواهید، ویفرم می‌تواند با توجه به جامعه هدف مورد نظر شما، پرسشنامه را بین افراد توزیع کند.

4. پاسخ‌های پرسشنامه آنلاین خود را جمع‌آوری کنید

تعداد نمونه‌ها روی نتیجه تحقیقات اثر مثبت دارد پس برای اینکه نرخ پاسخ به پرسشنامه آنلاینتان را بیشتر کنید می‌توانید از مشوق‌ها استفاده کنید. اعطای کد تخفیف، شانس شرکت در قرعه کشی، هدیه، کمک به یک خیریه راه‌هایی هستند که می‌توانند افراد را به شرکت در تکمیل پرسشنامه شما تشویق کنند. یکی دیگر از راه‌های موثر این است که به شرکت کنندگان بگویید که در نهایت نتایج را با آنان به اشتراک خواهید گذاشت. برای این کار می‌توانید ایمیل کاربران را دریافت کنید و نتایج را برای آنان ارسال کنید.

5- نتایج را تجزیه و تحلیل کنید

برای بررسی و آنالیز پاسخ‌ها و تهیه گزارش بصری می‌توانید از انواع نمودارها و جداول کمک بگیرید. همچنین ویفرم علاوه بر انواع نمودارهای کیکی، میله‌ای و ستونی، قابلیت منحصر به فرد "ابر کلمات" (word clouds) را برای تحلیل نوشته‌های متنی کاربران پیاده‌سازی کرده است. با خروجی گرفتن (Export) از نتایج پرسشنامه‌ها می‌توانید از نرم‌افزارهای آماری (مانند SPSS یا Excel) نیز برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده استفاده کنید

6. یک گزارش تهیه کنید

و آخرین گام در اجرای یک پرسشنامه با نوشتن گزارش به پایان می رسد. یک پرسشنامه موفق باید پاسخ‌های قابل قبولی را در مورد سوالاتی که در مورد کسب و کار، محصول و یا خدمتتان داشتید ارایه بدهد.

مزایای ساخت یک پرسشنامه آنلاین چیست؟

همان طور که در این مقاله به بررسی این موضوع اشاره نمودیم شما توانستید با برخی از مزایای ساخت یک پرسشنامه مطلع شوید اما اگر بخواهیم دقیق تر و کامل تر به بررسی این موضوع بپردازیم چه راه حل هایی در انتظار ما است؟ در حالت کلی شما و مشتریان شما می توانید از این مزایا حداکثر سود و استفاده را ببرید. امروزه تنها افراد با خرید محصولات و مصرف آن ها راضی نمی شوند و همواره به دنبال راهی هستند تا بتوانند نظرات و پیشنهاد خود را در خصوص چگونگی بهتر شدن شرایط برای مصرف کنندگان ارائه دهند. به لطف اینترنت این فضا برای خریداران، مصرف کنندگان و همچنین مشتریان فراهم شده است تا آن ها بتوانند بازخورد های بسیار سازنده و مثبتی را به صاحبان اثر ارائه دهند و از میان تمامی راه ها، به طور یقین این طرح یکی از محبوب ترین و موثر ترین راه های پیش روی شما است.

ایجاد یک پرسشنامه برای شرکت ها فرصتی را فراهم می سازد تا نظرات و دیدگاه های مشتریان و مصرف کنندگان خود را به خوبی دریافت کنند و بر اساس آن بتوانند جایگاه و همچنین تغییرات رو به پیشرفتی را برای شرکت خود لحاظ کنند. شما به راحتی می توانید با طراحی یک پرسشنامه علاوه بر نظرات مشتریان و مصرف کنندگان خود از ارائه پیشنهادات آن ها و توصیه های اکیدشان در خصوص سیاست قیمت گذاری و همچنین نحوه بسته بندی نیز اطلاعات کاملی را دریافت کنید. پرسشنامه آنلاین با پرسیدن سوالات مرتبط از افراد، ابزاری ارزشمند برای بازاریابان به منظور افزایش رضایت مشتری محسوب می‌شود.

چگونه می توانیم پرسشنامه خود را بسازیم؟

حال که در این مقاله با مزایای کلیدی ساخت یک پرسشنامه مواجه شدید می توانید برای ساخت آن اقدام کنید. ما در مجموعه ویفرم شرایطی را برای شما مهیا ساخته ایم تا بتوانید بهترین پرسشنامه را برای مشتریان و مصرف کنندگان خود بسازید، از این رو برای ساخت آن تنها کافی است به قسمت "منبع مقاله" مراجعه کنید.

منبع: ویفرم





:: برچسب‌ها: پرسشنامه آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: