پنج بازی انحصاری پلی استیشن ۵ که به همراه خودِ کنسول عرضه می‌شوند!
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

بالاخره کنسول‌های جدید یعنی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس از راه رسیدند و رقابت یا بهتر است بگوییم ماراتن طولانی‌ سونی و مایکروسافت بار دیگر شروع شد! از ابعاد، قدرت سخت افزاری و شکل ظاهری کنسول که بگذریم، مهمترین و اصلی‌ترین عامل برای انتخاب و خرید هر کدام از این کنسول‌ها برای کاربران، بازی‌هایی است که برای آن‌ها عرضه می‌شود.

نمایش دادن قدرت با عرضه‌ی بازی‌های انحصاری به همراه کنسول!

بازی‌هایی که به همراه خودِ کنسول عرضه می‌شوند یا همان بازی‌های لانچ در کنار آن‌که سعی می‌کنند قدرت سخت‌افزاری و ویژگی‌های هر کنسول را به نمایش بگذارند، دلیلی بسیار حیاتی و مهم در انتخابِ کنسول برای کاربر هستند. مایکروسافت در نسل نهم حساب ویژه‌ای روی سرویس گیم‌پس و بازی‌های نسل قبل خود در قالب سیستم Backwards Compatibility کرده است و سونی هم برای این رقابت از 5 گیمِ انحصاری برای خود گزارش داده است. در اینجا دانوتک ابتدا به سراغ پلی استیشن 5 و بازی‌های مهم زمان عرضه شدن کنسول می‌رود.

Demon’s Souls

قبل‌تر از زمانی که سری دارک سولز به محبوبیت و شهرت امروزی دست پیدا کنند، میازاکی و استودیو فرام‌سافتور کار خودشان را با بازی Demon’s Souls آغاز کرده‌اند. عنوانی که بنا به گفته‌ی بسیاری از تمامی نسخه‌های سری دارک سولز، بلاد بورن و Sekiro سخت‌تر بود و به صورت انحصاری تنها برای پلی استیشن 3 عرضه شد.

حالا 11 سال از آن زمان گذشته است و نسخه‌ی ریمیک این بازی بی‌نظیر تبدیل به یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 در زمان عرضه شده است. وظیفه ریمیک این بازی را هم استودیو Bluepoint Games بر عهده دارد، استودیویی که پیش‌تر توانایی‌اش در ریمیک کردن بازی‌ها را با Shadow of the Colossus ثابت کرده بود.

ریمیک Demon’s Souls دقیقاً در روزی عرضه می‌شود که پلی استیشن 5 منتشر می‌شود و بر خلاف آن چیزی که در تریلر رسمی بازی در آخرین ایونت سونی دیده شد، ظاهراً قرار است این بازی انحصاری کنسول نسل بعد سونی باقی بماند.

Spider-Man: Miles Morales

سونی در نسل کنونی‌اش که دیگر آخرین روزهایش را دارد سپری می‌کند، موفق شد تا با ساخت و نشر ده‌ها بازی انحصاری با کیفیت و محبوب رقابت را برای حریفش سخت‌تر کند و پیروز میدان شود. یکی از آن بازی‌های انحصاری‌‌ای که کمتر کسی حتی فکرش را می‌کرد، اسپایدرمن، قهرمان شهر نیویورک بود.

اینسامنیک گیمز تقریباً توانست تا با بهره بردن از مجموعه بی‌جان بازی‌های اسپایدرمن همان کاری را بکند که سال‌ها قبل راک‌استدی با بازی‌های بتمن کرده بود. یک بازی درجه یک و با کیفیت که هر گیمری را به خودش جذب می‌کند، حتی آن‌هایی را که شاید علاقه چندانی به دنیای کمیک و قهرمانانش نداشته باشند.

شاید همین موفقیت هم باعث شده تا این بار سونی نسل بعدی خودش را با نسخه جدیدی از این بازی شروع کند. Spider-Man: Miles Morales همزمان با کنسول پلی استیشن 5 منتشر می‌شود و تازه نسخه آلتیمیتی دارد که شامل نسخه ریمستر شده اسپایدرمن اول هم می‌شود. اگر هم همین الآن فکر می‌کنید که بازی بیشتر حکم یک بسته الحاقی و بدرد نخور را دارد، به نظرم باید تریلر گیم‌پلی اخیر بازی را تماشا کنید تا نظرتان 180 درجه فرق کند!

Godfall

اولین بازی انحصاری پلی استیشن 5 گادفال می‌باشد که در مراسمِ The Game Awards معرفی شد و حالا مدتی می‌شود به پایه ثابت تمامی ایونت‌های سونی تبدیل شده است. هر چند که سازنده این بازی استودیو معروف و شناخته شده‌ای نیست اما در عوض استودیو گیرباکس، سازنده سری بردرلندز، وظیفه نشر بازی را بر عهده دارد.

Sackboy: A Big Adventure

سری Little Big Planet یکی از زیباترین و البته در عینِ حال متفاوت‌ترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 3 بود و آن‌طور که باید در این نسل به آن توجهی نشد. البته تعجبی هم نداشت چرا که Media Molecule سخت مشغول توسعه شاهکاری به اسم Dreams بود. ولی به هر حال در نسل نهم دنیای Little Big Planet قرار است در قالبی دیگر به پلی استیشن 5 بازگردد. یک بازی پلتفرمر و پازل به نام Sackboy: A Big Adventure که استودیو سومو دیجیتال، سازنده نسخه سوم، مسئول توسعه‌ی آن می‎باشد.

درست است که سومو دیجیتال شاید نتوانسته باشد Little Big Planet را به شاهکاری همانند دو نسخه قبلی تبدیل کند اما نتیجه نهایی همچنان بازی خوبی بود و حالا این استودیو شاید بتواند در قالبِ جدیدِ آن یکی از بهترین انحصاری‌های ابتدای نسل را به ما تحویل دهد.

Astro’s Playroom

برای تجربه این بازی انحصاری آخر دیگر هیچ نیازی نیست حتی هزینهای‌‌ اضافی پرداخت کنید! چرا که Astro’s Playroom از قبل روی خود کنسول نصب شده است. در واقع هدف اصلی این بازی مثل نمونه مشابه‌اش است که در پلی استیشن 4 ابزاری برای نمایش قابلیت‌های کنسول و کنترلر دوال‌سنس است.

اما با توجه به تریلرها و نمایش‌هایی که از Astro’s Playroom تا به امروز دیده‌ایم و آن را بررسی کرده‌ایم، به نظر می‌رسد سونی قصد دارد تا این دمو را به یک بازی کامل تبدیل کند. در هر صورت خبر خوب این است که برای تجربه Astro’s Playroom و بازی کردن با 10ها ربات بانمک نیازی به خرج هیچ هزینه‌ای نیست.

نظر شما درباره‌ی بازی‌هایی که به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ عرضه می‌شوند چیست؟ نظراتتان را در این‌باره با دانوتک به اشتراک قرار دهید.

منبع: https://danotech.ir/five-exclusive-playstation5-games/





:: برچسب‌ها: پنج بازی انحصاری پلی استیشن ۵ ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: