تاریخچه شرکت دل
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

شرکت دل پر از نکات مهمی است که می تواند برای کسب و کار های کوچک که به دنبال رشد و توسعه هستند بسیار مفید باشد.

مایکل دل به عنوان موسس شرکت دل در سال 1984 و در حالی که دانشجو بود این شرکت را با هزینه اندکی راه اندازی نمود.

او در ابتدای کار و در خوابگاه دانشجویی که در آن مستقر شده بود لوازم و قطعات مختلف کامپیوتر های خانگی را به صورت عمده خریداری می کرد و از طریق ایمیل با مشتریان خود آن ها را به فروش می رساند.

این موضوع باعث شده بود تا هزینه ها به طور بسیار موثری کاهش پیدا کند تا جایی که در همان سال ابتدایی مایکل دل توانست از طریق همین روش 80000 دلار کسب درآمد نماید.

پس از این موفقیت مایکل شرکت خود را به ثبت رساند و پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه به تاسیس شرکت مجزا روی آورد.

اصلی ترین استراتژی شرکت دل در ابتدای راه برداشتن خرده فروش ها و کاهش هزینه ها بود که این کار از طریق بازاریابی مستقیم انجام می شد.

طبق بررسی های ما در نمایندگی دل سود 6 میلیون دلاری در سال اول تاسیس شرکت و سپس 40 میلیون دلاری در سال دوم توانست دل را به عنوان یکی از شرکت های پرفروش دنیا در این زمینه مطرح نماید.

تولید اولین کامپیوتر

بعد از این که شرکت دل از طریق استراتژی فروش و بازاریابی خود توانست به سود بسیار بالای برسد، تصمیم گرفت خودش به عنوان تولید کننده وارد بازار شود.

به همین دلیل در سال 1985 اولین کامپیوتر خانگی خود را با نام Turbo-PC وارد بازار نمود که با پردازنده ی 8 مگاهرتزی به عنوان یکی از موفقیت های بزرگ این شرکت محسوب می شد.

این کامپیوتر که قیمت 795 دلاری داشت ابتدا از طریق مجلات و سپس به صورت مستقیم و ارتباط با مشتریان به فروش رسید.

یکی از مهم ترین خدماتی که در شرکت دل به عنوان یک نقطه عطف بزرگ محسوب می شود، تاسیس مرکز پشتیبان برای محصولات تولید شده است.

در این مرکز تمامی خدمات مربوط به فروش و تعمیر و نگهداری تمامی محصولات دل انجام می شد در حالی که تا آن سال هیچ شرکتی نتوانسته بود چنین خدماتی را به مشتریان خود ارائه نماید.

شرکت دل در فاصله کوتاه توانست به عنوان یکی از بزرگترین فروشنده و تولید کننده های کامپیوتر و سرور ها در جهان شناخته شود.

اولین دفتر یا نمایندگی فعال دل در سال 1987 در ایرلند تاسیس شد و پس از آن که این شرکت به محبوبیت جهانی رسید شاهد تاسیس نمایندگی و شعبه های مختلف این برند در سراسر جهان برای برقراری ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان بودیم.

استراتژی های موفق دل در تولید و بازاریابی باعث شد تا این شرکت در سال 2010 به عنوان سومین شرکت پرفروش در زمینه تولیدات رایانه ای تبدیل شود.

از نظر کیفیت و کارایی نیز در سال های 2015 و 2016 این شرکت پس از اپل رتبه دومین تولید کننده برتر کامپیوتر و لپ تاپ ها را به دست آورد.

تولید لپ تاپ دل

امروزه شما به عنوان یک کاربر در محیط کاری خود و یا دوستانتان حتما یکی از مدل های مختلف لپ تاپ دل را مشاهده می کنید.

 

بهتر است بدانید تولید این لپ تاپ ها برای شرکت دل با اولین محصول و در سال 1989 با نام 316LT شروع شد.

پس از اینکه این لپ تاپ با نمایشگر سیاه و سفید مورد استقبال مشتریان قرار گرفت، مایکل دل در سال 1991 در شرکت خود اقدام به تولید لپ تاپ های با نمایشگر رنگی نمود.

در سال 2006 دل لپ تاپ های خود را با پردازنده های AMD وارد بازار نمود.

تولیدات و محصولات دل

همانطور که می دانید امروزه بیشتر ما دل را به دلیل تولید کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ می شناسیم که در این زمینه تولیدات متنوع و البته با کیفیتی دارد.

علاوه بر این شرکت دل با استفاده از خرید سهام شرکت های دیگر و یا تاسیس بخش های تولیدی مختلف توانسته است در زمینه تولید انواع سرور ها نیز موفق باشد.

از دیگر محصولات دل که در سال های گذشته توانسته است مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد و به عنوان تولیدات گسترده این شرکت معرفی شوند می توان به محصولات زیر اشاره نمود.

دستگاه های ذخیره سازی داده ها

سوئیچ های شبکه

انواع تلویزیون های با کیفیت HD

پرینتر

دوربین

انواع لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر های رومیزی

پخش کننده های MP3

بهتر است بدانید در سال 2007 شرکت دل به عنوان یکی از گنجینه های ملی در کشور ها آمریکا و در موزه ملی تاریخ آمریکا به ثبت رسید.

منبع: تعمیر لپ تاپ دل





:: برچسب‌ها: تاریخچه شرکت دل ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: